فواید و طرز تهیه ماسک آب برنج + ماسک آب برنج برای پوست و مو

فواید و طرز تهیه ماسک آب برنج + ماسک آب برنج برای پوست و مو

ماسک آب برنج ماسک آب برنج برای چاقی و لک صورت + ماسک آب برنج برای مو موضوع یکی از مطالب سایت نکته تاپ است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد …

ماسک خیار به تنهایی

ماسک خیار به تنهایی ماسک خیار برای لک صورت ماسک خیار برای چاقی صورت ماسک خیار هر روز عوارض ماسک خیار ماسک خیار برای پوست خشک ماسک خیار برای جوش

ماسک خیار و گلاب برای لک و جوش صورت + ماسک خیار هر روز موضوع یکی از مطالب سایت نکته تاپ است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

مهم :

با تست کردن بخش کوچکی از ماسک به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست مچ دست یا بازویتان از نداشتن آلرژی نسبت به آن ماسک مطمئن شوید. ناحیه اطراف چشم بسیار حساس است پس هر ماسکی را بر روی این ناحیه از صورت تان امتحان نکنید. اگر به یکی از مواد درون ماسک حساسیت دارید، نباید آن را بر روی پوست صورت تان قرار دهید. اگر با قرار دادن ماسک بر روی پوست صورت تان، احساس سوزش و ناراحتی به شما دست داد، سریعا ماسک را با آب شسته و پاک کنید.

ماسک خیار برای چی خوبه

طبع سرد خیار یکی از مهم ترین دلایل استفاده از این میوه در کرم ها و محصولات پوستی مختلف است. خیار خواص فراوانی برای پوست دارد و به دلیل خاصیت خنک کنندگی اش موجب رفع التهاب، شادابی، آبرسانی، آرامش و تسکین پوست صورت شما می شود. در ادامه ماسک های فراوانی برای شما جمع آوری کرده ایم که یکی از ترکیبات اصلی آن ها خیار است. از ماسک خیار به تنهایی هم می توانید استفاده کنید اما اگر آن را با مواد دیگری مثل گلاب، عسل و … ترکیب کنید خاصیت بیشتری خواهد داشت.

ماسک خانگی با خیار و سیب

برای درست کردن این ماسک، به ۱/۲ از یک خیار بزرگ و ۱/۲ از یک سیب متوسط نیاز داریم. سیب و خیاز را رنده و له نمایید سپس ترکیب آن ها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت و گردنتان قرار دهید. بعد از گذشت این زمان می توانید پوست صورت تان را با آب گرم شسته و تمیز کنید. خیار و سیب پوست شما را آرام کرده و تسکین می بخشد، همچنین به جوانسازی آن کمک کرده و موجب آبرسانی و هیدراته شدن آن می شود.

ماسک خانگی با خیار و عسل

برای درست کردن این ماسک، ۱ قاشق غذاخوری جو دوسر را با ۱ قاشق غذاخوری خیار له شده و نصف قاشق چای خوری عسل ترکیب نمایید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت تان قرار دهید. بعد از گذشت این زمان می توانید پوست صورت تان را با آب گرم شسته و تمیز کنید. لایه برداری پوست، افزایش رطوبت و آبرسانی و درمان جوش همه بخشی از خواص خیار و عسل است.

ماسک خانگی با خیار و گوجه‌ فرنگی

برای درست کردن این ماسک، ۱/۴ از یک خیار بزرگ و ۱/۲ از یک گوجه متوسط را رنده و مخلوط کنید. ترکیب خیار و گوجه را به مدت ۱ دقیقه بر روی پوست صورت تان به شکل دایره وار ماساژ داده سپس ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا ماسک تاثیر خودش را بگذارد. بعد از سپری شدن این زمان پوست صورت خود را با آب سرد شسته و تمیز کنید. خیار و گوجه‌ فرنگی موجب روشن شدن پوست و کوچک شدن منافذ آن می شود.

ماسک خانگی با خیار و گلاب

یک خیار کوچک را پوست گرفته و رنده کنید سپس ۱ قاشق غذاخوری گلاب به آن بیافزایید. ترکیب به دست آمده را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست صورت تان قرار دهید سپس با آب سرد شسته و تمیز کنید. ترکیب خیار و گلاب موجب پاکسازی، شادابی، جوانسازی، رفع جوش، تسکین قرمزی و افزایش رطوبت پوست می شود.

ماسک خانگی با خیار و آرد نخودچی

برای درست کردن این ماسک، ۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با ۳ قاشق غذاخوری آب خیار مخلوط نمایید تا یک خمیر به دست بیاید. خمیر به دست آمده را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بر روی پوست صورت و گردنتان قرار دهید سپس با آب ولرم بشویید. خیار و آرد نخودچی به رفع جوش های صورت کمک کرده و پوست شما را درخشان می کند.

ماسک خانگی با خیار و هندوانه

برای درست کردن این ماسک، ۱ قاشق غذاخوری هندوانه را با ۱ قاشق غذاخوری خیار رنده شده ترکیب نموده و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت تان قرار دهید سپس با آب خنک شسته و تمیز کنید. خیار و هندوانه هر دو طبعی سرد داشته و خنک کننده پوست هستند به همین خاطر موجب افزایش شادابی و طراوت پوست شما می شوند.

ماسک خانگی با خیار و آلوئه‌ ورا

برای درست کردن این ماسک، برگ آلوئه ورا را برش زده و به اندازه ۱ قاشق غذا خوری از ژل درون آن را خارج نمایید سپس ۱/۴ از یک خیار بزرگ را رنده کرده و به ژل آلوئه ورا بیافزایید و مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت تان قرار دهید سپس با آب ولرم بشویید. خیار و آلوئه‌ ورا برای شفاف و درخشان شدن پوست شما مناسب است و به رفع التهابات پوستی کمک می کند.

ماسک خیار یخی برای هر روز

برای این روش خیار را بشویید سپس بخش سر آن را برش بزنید. خیار را درون فریزر قرار دهید تا یخ بزند. بعد از چند ساعت خیار را بیرون آورده و پوست تان را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه با آن ماساژ دهید. به خاطر داشته باشید که ماساژ باید از سمت پایین به بالا باشد و شما باید دقیقا بخش بریده شده خیار را بر روی پوست صورت تان بکشید. برای ماساژ می توانید با یک دست پوست صورت تان را بگیرید و با  دست دیگر خیار را بر روی پوست صورت تان بکشید. بعد از ماساژ دادن مجددا آن بخش خیار که با آن پوست تان را ماساژ داده اید ببرید و آن را دوباره درون فریزر قرار دهید تا برای فردا آماده شود. اگر در هنگام ماساژ دستتان یخ زد، خیار را با کمک دستمال بگیرید. اگر ماساژ را در شب انجام دادید بعد از ماسک از مرطوب کننده و اگر در روز انجام دادید و در معرض آفتاب هستید، از ضد آفتاب استفاده کنید. ماسک خیار یخی موجب آبرسانی و شاداب شدن پوست صورت شما می شود.

توجه :

مطالب بخش سلامت نکته تاپ از منابع اینترنتی مختلف تهیه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی دارد پس نباید به عنوان توصیه پزشکی تفسیر شود.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 10 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته تاپ و لینک مستقیم بلا مانع است.